Första blogg grisen!

Jag och min kusin Citte var ute på ett gris pass igår kväll.
 Grisarna hade gått på åteln under en längre tid och jag kännde att det var dax att göra ett försök.
 Vi gick upp och satte oss i kojan vid 21:15 och vid 22:30 så skymta vi första grisen i granekanten, vinden låg rätt på åteln så vi visste att vi var tvungna att vara beredda på att skjuta i första bästa läge som gavs på årsgrisarna.
Klockan 22:45 kommer där ner en gris från granet och springer rakt över åteln och stannar till precis innan den ska gå in i granet igen och då lossa jag skottet och grisen blev på plats.
 En liten galt på 55-60 kg en perfekt gris att lägga på grillen.


Kommentarer
Postat av: Nina

Men ser man på:) Välkommen till bloggernas värld och grattis till din blogg:)



Nina

2011-06-04 @ 11:13:15
URL: http://mondoblog.se/ninalunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0