Hjort och Älgjakt

De va ett tag sen jag uppdatera bloggen nu. Men får hoppas att det blir bättre under hösten och vintern.
Jag var hos Jonny på häckeberga och jaga hjort i slutet av september. Jag hade inte skjutit någon dovhjort innan så det var dax för det. Tyvärr hade vi en väldig otur med vädret och hjortarna ville inte komma ut från skogen för en det var för mörkt.
Men så till slut på sista kvällen så kom där ut hind, kalv och en spets hjort. Jag la krysset bakom bogen på spets hjorten och skottet gick. Hjorten slog ihop som träffad av blixten!!
Även mina två jakt kamrater Jonny och Micke var ute på jakt efter hjort och lyckades lite bättre än mig. Dom sköt båda två en varsin fin hjort.
I måndags var det dags för älgjakt och vi var alla övertygade om att det inte skulle ta någon längre tid innan det skulle smälla. Klockan slog åtta och och ett skott bröt tystnaden i skogen och kort där efter anropar Mats att jakten är över! Här kommer lite bilder från jakterna.
Skit jakt på er allihop.


Kommentarer
Postat av: Tess

Nu får du allt uppdatera din blogg Babe! <3

2011-10-26 @ 20:28:26
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: helene

Flotte jakt bilder =) Savner å være på jakt..

2011-11-04 @ 19:59:50
URL: http://foinde.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0